习近平在金砖国家领导人厦门会晤大范围会议讲话

新华社厦门9月4日电

深化金砖伙伴关系开辟更加光明未来

——在金砖国家领导人厦门会晤大范围会议上的讲话

(2017年9月4日,厦门)

中华人民共和国主席 习近平

尊敬的祖马总统,

尊敬的特梅尔总统,

尊敬的普京总统,

尊敬的莫迪总理,

女士们,先生们,朋友们:

很高兴同各位同事再次相聚。首先,我谨代表中国政府和中国人民,对大家出席金砖国家领导人厦门会晤表示热烈的欢迎。我期待着同各位同事一道,围绕“深化金砖伙伴关系,开辟更加光明未来”的会晤主题,回顾总结金砖合作,勾画未来发展蓝图,开启合作新航程。

金砖合作已经走过10年光辉历程。我们五国虽然山海相隔,但怀着合作共赢的共同目标走到了一起。

中国古人说:“交得其道,千里同好,固于胶漆,坚于金石。”金砖合作之所以得到快速发展,关键在于找准了合作之道。这就是互尊互助,携手走适合本国国情的发展道路;秉持开放包容、合作共赢的精神,持之以恒推进经济、政治、人文合作;倡导国际公平正义,同其他新兴市场国家和发展中国家和衷共济,共同营造良好外部环境。

事实证明,金砖合作契合我们五国发展共同需要,顺应历史大势。尽管我们五国国情不同,但我们对伙伴关系、繁荣发展的追求是共同的,这使我们能够超越差异和分歧,努力实现互利共赢。

当前,世界格局发生了许多深刻复杂变化。在这一背景下,金砖合作显得更加重要。五国人民希望我们携手促进发展,提高人民福祉。国际社会期待我们维护世界和平,推动共同发展。我们应该再接再厉,全面深化金砖伙伴关系,开启金砖合作第二个“金色十年”。

第一,致力于推进经济务实合作。务实合作是金砖合作的根基,在这方面我们成绩斐然。同时,我们也要看到,现在,金砖合作潜力还没有充分释放出来。据统计,2016年金砖国家对外投资1970亿美元,只有5.7%发生在我们五国之间。这说明,我们五国还有广阔合作空间。

我们应该紧紧围绕经济务实合作这条主线,在贸易投资、货币金融、互联互通、可持续发展、创新和产业合作等领域拓展利益汇聚点。今年,我们制定了《金砖国家服务贸易合作路线图》、《金砖国家投资便利化纲要》、《金砖国家电子商务合作倡议》、《金砖国家创新合作行动计划》、《金砖国家深化工业领域合作行动计划》,成立了新开发银行非洲区域中心,决定建立金砖国家示范电子口岸网络,在税收、电子商务、本币债券、政府和社会资本合作、金融机构和服务网络化布局等方面达成积极共识,各领域务实合作不断机制化、实心化,含金量不断提升。

我愿借此机会宣布,中方将设立首期5亿元人民币金砖国家经济技术合作交流计划,用于加强经贸等领域政策交流和务实合作。向新开发银行项目准备基金出资400万美元,支持银行业务运营和长远发展。我们愿同各方一道努力,把以往成果和共识落实好,让现有机制运行好,共同把握新工业革命带来的历史机遇,积极探索务实合作新领域新方式,拉紧联系纽带,让金砖合作机制行稳致远。

第二,致力于加强发展战略对接。我们五国虽然国情不同,但处在相近发展阶段,具有相同发展目标,都已进入经济爬坡过坎的时期。加强发展战略对接,发挥各自在资源、市场、劳动力等方面比较优势,将激发我们五国增长潜力和30亿人民创造力,开辟出巨大发展空间。

我们应该在大局上谋划、关键处落子,本着共商、共建、共享原则,寻找发展政策和优先领域的契合点,继续向贸易投资大市场、货币金融大流通、基础设施大联通目标迈进。要从结构性改革、可持续发展等角度入手,在创新创业、产业产能等领域拓展利益汇聚点,交流分享经验,助力彼此经济发展。处理好增长速度和质量、效益的关系,以落实2030年可持续发展议程为契机,谋求经济、社会、环境效益协调统一,实现联动包容发展。

第三,致力于推动国际秩序朝更加公正合理方向发展。随着我们五国同世界的联系更为紧密,客观上要求我们积极参与全球治理。没有我们五国参与,许多重大紧迫的全球性问题难以有效解决。我们就事关国际和平与发展的问题共同发声,共提方案,既符合国际社会期待,也有助于维护我们的共同利益。

我们应该坚定奉行多边主义和国际关系基本准则,推动构建新型国际关系,为各国发展创造和平稳定环境。要推动开放、包容、普惠、平衡、共赢的经济全球化,建设开放型世界经济,支持多边贸易体制,反对保护主义。要推进全球经济治理改革,提高新兴市场国家和发展中国家代表性和发言权,为解决南北发展失衡、促进世界经济增长提供新动力。

第四,致力于促进人文民间交流。国之交在于民相亲。只有深耕厚植,友谊和合作之树才能枝繁叶茂。加强我们五国人文交流,让伙伴关系理念扎根人民心中,是一项值得长期投入的工作。这项工作做好了,将使金砖合作永葆活力。

我们高兴地看到,我们五国领导人就加强金砖人文交流达成的重要共识正在变成现实。今年,五国人文交流合作全面铺开,举行了运动会、电影节、文化节、传统医药高级别会议等丰富多彩的活动。希望在我们共同关心和推动下,这些活动能够经常化、机制化,并努力深入基层,面向广大民众,营造百花齐放的生动局面。

各位同事!

过去10年,是金砖国家集中精力谋发展的10年,也是坚持不懈深化伙伴关系的10年。在金砖合作的历史进程中,10年只是一个开端。正如年初我在致各位同事的信中所说,展望未来,金砖合作必将得到更大发展,也必将在国际事务中发挥更大作用。让我们共同努力,推动金砖合作从厦门再次扬帆远航,开启第二个“金色十年”的大门,使金砖合作造福我们五国人民,惠及各国人民!

谢谢大家。

ISEB FCBA Certification Braindumps

They love to say ISEB FCBA Certification Braindumps , say you can you have less roots Not that white Pigeon, http://www.passexamcert.com I have FCBA Certification Braindumps been there, it is a real sigh, that wave, BCS Foundation Certificate in Business Analysis ISEB FCBA Certification Braindumps oh. ISEB FCBA Certification Braindumps ISEB Certification FCBA Liu Haizhu found fun ISEB FCBA Certification Braindumps in the simple and boring work of repairing bicycles. Whose is this My master. Liu Haizhu widened his eyes.

She listened to the sound of a busy look at the original creamy pasta cream in the table, can not help but hit ISEB Certification FCBA the top of the fire, put a little clean mouth. Xiao Qin son smile, calculated by month, they are not working long hours this year, each person can not get a few money, like Xiuer sister, she may not be able to see you a few small tickets. Like living in a dream of a trance, she ISEB FCBA Certification Braindumps could not believe the seven figure Arabic letter, which is what to buy what the banknote BCS Foundation Certificate in Business Analysis is that so many people think twice a day night want to shed blood and sweat desperately to fight for money. There are gold baby son, ISEB FCBA Certification Braindumps the greatest threat to ISEB FCBA Certification Braindumps him, and he must face.Fortunately, before the Spring FCBA Certification Braindumps Festival, the municipal public security routine cleaning, golden baby FCBA Certification Braindumps son was rewarded son of the New Year. She sat cross legged graves, looking at the mound did not speak, only quietly crying, long, long time.

This afternoon, his front foot into the warehouse door, Zhen Hailong hind legs to keep up. Her father is particularly grateful, the driver also helped say a lot of good things to praise ISEB FCBA Certification Braindumps ISEB FCBA Certification Braindumps ISEB Certification FCBA Aunt, the child said Aunt Dong is good. imaginary story was ISEB FCBA Certification Braindumps interrupted, because Ruijuan back, his wife s responsibility, that is, in a timely manner to disperse their own ISEB FCBA Certification Braindumps men daydreaming of other women, will be her soul recruit to their side. The boss magnanimously forgave her, advised her not to take it to heart, open mouth on the FCBA Certification Braindumps waiter scolded BCS Foundation Certificate in Business Analysis the customer, see more, you work tomorrow as usual. The third day of the tabloids, said three Jinxian prison out of the robbers robbed unidentified officers money late, was more than resistance and was seriously injured, due to serious loss of blood climbed the road appeared fainting in the line of sight unclear, He was crushed by a passing van outside FCBA Certification Braindumps the leg, into the hospital died.

发表回复