全美十月失业率降至4.1, 为17年来最低!

严重的飓风灾害并没有对美国经济造成恶劣影响,从美国劳工部最新发布的数据来看,美国的经济市场上涨势头明显,增加了26.1万余工作岗位,失业率降至4.1%,从今年一月到十月下降了0.7个百分点,达到2000年12月以来的最低点,也是川普政府执政以来最好的状态。

据美国中文网根据CNN财经、华盛顿邮报等综合报道,旧金山美西银行(Bank of the West)的首席经济学家斯科特·安德森表示,劳动力市场仍然持续活跃,但是十月的薪资水平有所退步,十月的数据与上年同比仅上涨了2.4%,平均时薪下降到26.53 美元,降低了0.01美元。更多的雇主表示,在缺乏合格劳动力的情况下, 职位的需求越来越难填补。但经济学家表示, 飓风因素影响了工资数据的统计结果, 因为期间能够工作的劳动者减少,九月的平均薪酬上涨,但是随着他们重返工作岗位,这个数字又有所下降。

美国连续在85个月增加了就业机会, 创下有史以来最长的纪录。政府最初预测由于哈维和厄玛飓风, 9月的经济市场会失去3.3万工作岗位,而最终的数据显示反而增加了1.8万的就业机会。

求职网站Glassdoor的首席专家安德鲁·张伯伦表示,这是在飓风后低迷就业数据的反弹——在2005年卡特里娜飓风时期曾出现同样的经济现象。9月的数据中那些因飓风失去工作的人并不是永久性的失业,而是在飓风期间没有收入而已,飓风结束之后,数据才会反弹回来。

10月的就业机会全面增长。在飓风过后餐馆重新开业, 增加了8.9万工作岗位,弥补了因飓风损失的9.8万工作机会,商业服务业增加了5万个职位,医疗健康公司增加了2.2万雇员。

制造业不断增长。工业领域在10月增加了2.4万就业岗位。自去年美国总统大选以来, 制造业获得了15.6万的强劲的就业机会。经济学家将这些收益归因于全球经济的新力量和美元疲软, 这使得外国人的购买能力更能负担得起美国的出口产品。因为制造企业高度依赖于海外的出口和销售。

专家称, 高度发展的科技产业让一些美国公司留在当地。招聘公司ZipRecruiter的首席经济学专家凯西·巴雷拉表示: “成本差异开始让更多的公司在美国生产商品。”

报告还中有一些重要数据,在 10月, 超过70万的美国人离开了劳动力市场。虽然劳工部没有给出一个理由, 但是这可能是因为婴儿潮一代人开始普遍退休。因此, 经济学家认为失业率下降的原因或许是错误的——是劳动力的缩水,而不仅仅是更多的就业机会,造成了失业率的下降。

一些行业也出现了一些小的失业现象, 如采矿业, 减少了2000多名工人, 而零售行业损失了8000岗位。尽管如此, 总体情况还是非常好的,经济的增长就像是一场马拉松,数据的攀升就像是冲刺。

We Have Salesforce ADM-201 Dumps PDF

I Hey Hey.This ADM-201 Dumps PDF is a female soldier dormitory in a Chinese medical team.We can not ADM-201 Dumps PDF talk to any international friends about any mischief at any Salesforce ADM-201 Dumps PDF time.Finnish brother is actually very busy, not training is attendance, although willing to join us curse, Salesforce ADM-201 Dumps PDF but not when there is time. How could I Salesforce ADM-201 Dumps PDF blame The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 it Xiao Xiao laughed You can not guess I laughed Well, why are you gone How are your houses girls no shadow You turn on the Administration Essentials for New Admins TV and watch the news at 7 o clock. I did not see what my brother looks like Get out to the infirmary The sentry Salesforce ADM-201 Dumps PDF hesitated and he was afraid to be the Lord.

He ignored Administration Essentials for New Admins the old man and turned to ask This master, what do you buy You http://www.examscert.com/ADM-201.html are playing with me The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 Annoyed. Liu Haizhu s legs have been sifting, his face is scared Salesforce ADM-201 Dumps PDF ADM-201 Dumps PDF to whiten, and Salesforce ADM-201 Dumps PDF he swallows and stops to relieve tension. Chen Bai s eyes seemed to have some joy.

My name is Li Si. Since you and the ADM-201 Dumps PDF Red Soldier are friends, Salesforce ADM-201 Dumps PDF Salesforce ADM-201 Dumps PDF then I am telling the truth. Yeah, he earns a The Salesforce.com Certified Administrator ADM-201 year. More than 400,000, last year was Administration Essentials for New Admins ADM-201 Dumps PDF not coming back, I bought two houses More than 40,000 Two dogs were shocked. He has given cigarettes to Liu Haizhu and Yokoko The situation was too confusing, I really couldn t save the second son.

发表回复